Велинград e спа столицата на Балканите. Всичко за Велинград ще откриете тук - Новини и личности от Велинград, бизнес и туризъм...

Културен Дом за милиони

03 февруари 2012, Петък | 14:53 | общество

Грандиозна измама във Велинград

Културния дом във ВелинградПрез последните десетилетия из доста общини на България се вихрят целенасочени кампании за събарянето на значими обществени сгради. В основата на това явление стоят финансови интереси на отделни личности или групировки,  често пъти свързани дори с елементарната изгода -  желязото от съборената постройка да бъде продадено със съответната печалба.

В броя си от 27 декември 2011 г., в една по фин начин манипулирана статия, велинградският седмичник „Темпо” инсинуира, че недовършената сграда на Културния дом в града, която „е обществено опасна, с морално остаряла (?!) архитектура и с неестетичен вид” ще бъде съборена. Предложението е внесено от Реджеп Ходжов и се твърди, че имало положително становище от кмета Иван Лебанов и главния архитект Тодор Енев, и че това било „одобрено от Експертния съвет по устройство на територията”. Александър Гагов, който е член на Съвета по ТСУ, яростно защитава искането като се мотивира, че „собствениците засега искат да заравнят и озеленят терена”.

Но кои са тези „собственици” и как са придобили общинската собственост? Преди десетина години по времето на кмета д-р Цветан Дафов (1999 г. – 2003 г.) Община Велинград установява, че няма средства за бързото завършване на сградата. Вместо да се изработи  дългогодишна програма за поетапни довършителни работи, през 2003 г. се пристъпва към създаването на дружество под името „Хорос” ООД с апортна вноска от сграда (завършена с акт обр. 14) и прилежащия й терен от 7 дка. Идеята е другите участници в дружеството да довършат строежа и да пристроят към него хотелска част. Участието на Общината е сведено до 25 %. Само че другият участник (сочи се, че това е бил собственикът на „Плама”, Плевен), без да е дал и лев за тази сделка, прехвърля своя дял на офшорка регистрирана в Панама, а тя от своя страна - на пловдивска фирма със собственици Димитър Тодоров от същия град и Теодора Петрова от София. Това вече е  сегашното ЕАД „Културен център Велинград”. Междувременно в хаоса между свалянето на Фидел Беев от кметския пост и следващият избран, в Община Велинград постъпва предложение за увеличаване на дружествения капитал, на което странно защо никой не реагира.  И той е увеличен така че Община Велинград загубва и мизерните си 25 % собственост! А само цената на земята по реалните пазарни цени към тогавашния момент е надхвърляла 1 000 000 евро. За измамата преди около осем години е сезирана Пазарджишката Прокуратура, но и до днес –  ни кост, ни вест от нея.

Интересно е да се отбележи, че главният архитект е предложил въз основа на чл. 208 от ЗУТ Общината да пристъпи към принудително отчуждаване на Културния дом, но освен външно изразяваната защита от бившия кмет – Цветан Дафов, никой от общинските съветници не иска това, с изключение може би на Тома Пачалов (БСП), който  обаче гласува само „въздържал се”.

Така Общинският съвет с невероятно единодушие обрича на гибел една толкова необходима на Велинград сградас 500 места и модерна сцена. Разбира се, градските политици се сещат, че на града липсва такава зала, само когато по време на избори се чудят къде да съберат гласоподавателите.  А очевидно културният  живот в SPA-столицата на Балканите и градът на Гяуров няма за тях никакво значение. Няма значение и фактът, че курортистите умират от скука, шлаейки се из пешеходната зона. Но това  е друга тема.

Тук обаче искам да се спра и върху някои технически въпроси. Първо, за разлика от фалшивото становище на заинтересованите, сградата е в отлично конструктивно състояние. При обследването й е установено, че дори отговаря на днешните нормативни противоземетръсни изисквания за района на Велинград (ІХ-а степен). В мандата на кмета Георги Аврамов (1990 г. – 1995 г.) , Общината е заплатила  осъществяването на запечатка върху покривните конструкции, с което е била предпазена от щети. Така че по този въпрос се сблъскваме с явна спекулация. А какво в случая означава „морално остаряла архитектура” - невероятен нонсенс, дело на лаици.

По времето на Дафов пазарджишкият арх. Танков изработва идейно решение, доказващо как Община Велинград може да получи културния си дом в завършен вид, а останалите акционери – хотел. Той впрочем би бил и отлична придобивка за развитието на конгресния туризъм в града. Но разбира се това вече няма да се случи. Най-много след години, когато акционерното дружество евентуално изгради хотел, към него би могла да се пришие някаква заличка, носеща гръмкото име „Културен център”.

Остава въпросът - как ще се осъществи самото събаряне, от което се очакват около 200 000 лв чиста печалба, след пласмента на стотиците тонове железен скраб - печалба обаче единствено за собствениците, при тоталната загуба за Велинград. Според ЗУТ, поради сложноста на обекта,  събарянето трябва да стане с разрешение от главния архитект, а той би трябвало преди това да провери какво става със забатачената от прокуратурата преписка и самата тя, допълнително да установи, какво се крие зад пледоариите на Гагов за събаряне. Но преди да се достигне до такъв печален край, ми се иска да вярвам, че въпреки грандиозната измама,  Велинград ще съумее да съхрани културия си дом. Такъв иначе никога няма да има. Поне в близките 100 години.

проф. д-р арх. Николай ТУЛЕШКОВ

Коментари

Искам да изкажа мнение,но виждам,че от 2012г.тук въобще не се пише! Защо ли? Дали Лебанов надделя,заедво с Хрисчева и Каферинова,та всичко замря? Нямам имейл- съвсем случайно на чужд компютър сега пиша! Мога да кажа много истини,но едва ли някой ще прочете това!? Томи

#91 Томи в Понеделник, 05 май 2014 20:31

Като гражданин искам да дам безплатен съвет към г-н Лебанов и г-н Янев, ако искат да се съобразят с него, ако искат не, а той е: Издирете всички документи , свързани с „Хорос”ООД и АД и всички последващи сделки, извършени от това дружество, защото от 2005 година насам в търговския регистър няма актуален баланс на дружеството. Да не стане така, че след вашите подписи да излезнат надлежни документи, за които не знаете и после да охкате и ахкате и пак да манипулирате. За това не забравяйте поговорката: Гледайте очи, за да не плачете!

#90 в Сряда, 08 февруари 2012 13:30

то е енев то е янев нищо културно в тоя град младежкия дом плувния басеин каде е зеинал за вторични суровини но то няма какво ромите ги оправиха печалба няма стига вече ех ле ле направете нещо няма каде да отидеш да поспортуваш като хората или етак младите неискат да стоят тука нищо тоя грат нее мръднал паркове затова ще гледа ме децата до 6 годин и аиде по големите градове

#89 pepa в Вторник, 07 февруари 2012 14:42

Удостоверение за идентификация на имот-частна общинска собственост - сграда на Културен дом трябва да издаде Георги Янев и да се подпише от Лебанов като кмет.

#88 в Вторник, 07 февруари 2012 13:23

Явно не собственоръчно, с пот си строил и забивал пирони, а с айдуклък. Ако беше ти ги забивал, нямаше с лека ръка да искаш да се събори културния дом.Дали ще се кандадитирам за кмет- бъдещето ще покаже.И недей да сравняваш твойте ниви за жълти стотинки с това место на центъра. Разликата е огромна. С твойте ниви можеш да дадеш храна на още семейства- са садят и да ядат.

#87 До номер 86 в Понеделник, 06 февруари 2012 10:22

Дали съм забил пирон или не не е твоя работа ,но със сигурност съм построил повече сгради от колкото ти.Със сигурност не съм и на хранилка в Културен Център ЕАД защото не аз съм на хранила а давам храна на много семейства,Ти на колко си дал???И ако си толко отворен защо не вземеш да се кандидатираш за кмет да те изберем да видим ти клоко струваш?

#86 в Понеделник, 06 февруари 2012 10:05

до № 83 Има такъв филм, но явно си на хранилка във фирма Културен център Велинград ЕАД.Именно в баланса на това дружество е отразена само земята.Погледни баланса на това дружество в търговския регистър таранкоолу. Коментираме Културен център Велинград ЕАД , а не ХОРОС АД . Хорос АД е друга тема.Там нещата са още по- трагични ,благодарение на такива като тебе. Забил ли се един пирон през живота си, съградил ли си нещо лично ти със собствените ръце някъде, та да даваш акъл. Продай си твоя имот по тази измамническа схема. Недей да продължаваш да правиш хората на баир-будали и да изопачаваш фактите.

#85 в Понеделник, 06 февруари 2012 09:52

Господин общински съветник аз имам информация че най-яростния защитник на това предложение да се събори сградата е била госпожа ЕКАТЕРИНА КАФЕРИНОВА?Вярно ли е??

#84 до общинския съветник в Понеделник, 06 февруари 2012 09:21

Искам само да поясня на всички които твърдят че сградата е на общината-Няма такъв филм.Ако сградата не ебила апортирана в търговското дружество Хорос навремето,никой освен общината нямаше да има право да прави каквото и да е върху нея.Освен това драги ми драскачи,в капитала на дружеството е записана само земята защото нейната величина няма как да се промени.Докато сградите няма как да бъдат записани в капитала на едно търговско дружество при положение че те могат да се съборят,достроят0,надстроят и т.н в баланса на всяко дружество има графа Сгради и тя се отразява там.Прав е общинския съветник,че или трябва да се събори или така ще стои още десетки години.Ако общината може да инвестира на частно място аз има 2-3 декара ливади ще им ги дам без пари да направят не един а два културни дома

#83 в Понеделник, 06 февруари 2012 09:19

Как 800? Те бяха обявили към 200-250, леле какво крадене пада! :o Не е така, г-н Общински съветник, ако повече граждани са готови да изразят позициите си и да влияят на управляващите, тогава краденето ще е по-малко. Иначе не са виновни сегашните управници и съветници (освен динозаври като Каферинова, Пачалов и другите там), не са виновни за това, че за 20 години нищо не е постигнато. Повече са виновни, че не правят нищо, но явно перспективите със стари комунисти в управата никога няма да са добри... :n

#82 WOW в Неделя, 05 февруари 2012 18:04

Защо за 20 г. не е направено???Ами защото не е??? Само като видите, кой вкарва предложението и кой най-яростният защитник на това предложение-ще разберете, кой стои зад това нещо!!! И макар,че всички гласувахме "за", пак ви казвам-или събаряне, или оставане така неопределено време. 20 г. за съжаление, защо не е направено нещо-към други въпроса. Ама като следя изказванията, някои се ориентират в тази мъгла. А реалните приходи от туристическият данък са над 800 000 лв. !!!

#81 Общински съветник в Неделя, 05 февруари 2012 17:52

УПРАВЛЯВАЩИТЕ !!!Може да вкарате всички павилиони "Шуманки", който са като циреи по центъра и поне 4-5 вериги като Била и Лидл и едновременно да се съвместят и други дейности ,било то културни или обществени услуги. На за това трябва акъл, който ВИЕ го нямате!

#80 в Неделя, 05 февруари 2012 17:14

Поне направете покрит общински пазар, като не се сещате за друго "любими управници". Сега действащия в това студено време и без това не работи вече два месеца, а е и с по малка площ от Културния дом.ХА.ХА.ХА :? :? :?

#79 в Неделя, 05 февруари 2012 16:58

Като в Общината са знаели, че сградата си е тяхна защо в общественото пространство представят друго? Как може тогава предложението за бутане на сградата да дойде от частната фирма и общината да гласува подкрепя ли я или не? Да видим - 200 хиляди приходи от туристически такси. Сигурно има поне толкова скрити, едни допълнителни 200 хиляди на година за 10 години са 2 милиона. Това без особено мислене и мърдане. Европейски програми? Продажба на Общински имоти на РЕАЛНИ цени? Правилно управление на ВиК, почистване, паркинги, пазари... това са много пари при едни добри управници, само че де факто управниците само грабят, а съветници, които като са в съвета мислят, че нещо правят.. са просто едни пионки, манипулирани от техните ръководители...

#78 в Неделя, 05 февруари 2012 16:27

Уважаеми Господа съветници, може ли някой от вас да ми каже мръднал ли си е някой пръста за завършване на Културния дом в последните дванадесет години? Дали потърсихте други качествени инвеститори, дали си напрегнахте умствено и физически да се довърши по някоя от програмите по европейските фондове? Не. Най-лесното решение – събаряй, тоест по линията на най –малкото съпротивление.Като взехте решение за събаряне, защо не взехте решение и да се потърси сметка за безобразията по тази сделка? Защо не погледнахте търговския регистър?Покажете от коя сделка общината е спечелила през последните двадесет години? Цялата дейност през тези години е низ от безобразия и измами.

#77 пишман в Неделя, 05 февруари 2012 14:37

Не мислете, че не водихме спорове в комисиите!!! Същите мотиви като тук-за и против...Има ли общината пари, какви са вижданията за бъдеще??? Накрая вариантите бяха 2: или да се бута, или да стои така още desetki години!!!

#76 Общински съветник в Неделя, 05 февруари 2012 14:14

До № 63 и №64 нали знаете ,че безплатен обяд няма.За какво получават пари и хонорари общинска администрация, общинските съветници и други лица по граждански договори. Нека най- после някой да даде отговор Съжалявам - това им е работата, а като не могат да си я вършат да си вървят, на село да си гледат нивите , както казва премиерът на РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ.Става въпрос, че се подарява общинска собственост.Що не си продадете вашите имоти по тази схема, господа и госпожи общински управници, но нали не е ВАШЕ -карай да върви, всичко е цветя и рози.

#75 аман в Неделя, 05 февруари 2012 13:55

Искам да попитам всички които подържат тезата да се довърши културния дом,могат ли да ми кажат дали в тоя живот има шанс да отида на КултУРно мероприятие там или да чакам следващия живот! :(

#74 КултУРа ми Янко! в Неделя, 05 февруари 2012 13:41

Първо чети какво съм написал.Не защитавам никой а цитирах факти от вестника.Освен това моя въпрос беше за Стадион Атлетик.Но ти като си толкова оборотен дай стратегия какво да се направи с културния дом.От къде да се вземат пари за довършване,кой ще ги даде,колко ще струва,кога ще стане....

#73 До 72 в Неделя, 05 февруари 2012 13:39

№71 , стига като мантра повтаряй неверни факти, че общината няма участие в Културния дом. Прочети коментарите №48 и №66. Защо защитаваш неверни твърдения за собствеността на фирма Културен център Велинград ЕАД , която притежава само земя? Явно и ти имаш нещо общо? :n

#72 в Неделя, 05 февруари 2012 12:44

За събарянето на Културнния дом са гласували 28 човека ЗА 1 Въздържал се и нито един против.Стига сте нападали само новите съветници!Къде бяха старите кучета от ДПС,БСП,Каферинова,да се изкажат против??До колкото знам именно Каферинова е защитила позицията на кмета че трябва да се събори тази сграда.А за Стадион Атлетик сте прави.Там все още общината има участие и трябва да бъде приложена тактиката за баните които взеха от Фидел и палачинката.Ако не са си изпълнили задълженията да се празваля договора и да си става общинско тогава ще се намери читав инвеститор да го довърши!

#71 в Неделя, 05 февруари 2012 12:02

Не знам какво нападате Темпо, като те са публикували просто каквото са обявили в Общината и каквото са заявили собствениците на фирмата..

#70 в Неделя, 05 февруари 2012 09:28

Новите съветници от общинския съвет излезнаха много големи лапни-шаранковци.Гласуват си като овче стадо,почти сто процента единодушно, без да имат собствено мнение и се подчиняват безропотно на решенията, взети от своите лидери, без да осъзнават какви слугинажи са. Обикновено лидерите се договарят задкулисно, барабар с кмета, когато става въпрос за апашлък, а тия горките си гласуват като мухи без глави и така оправдават задкулисните действия на айдуците.Жалко, че заради единици хора-лапачи и те са оплюти и унижени. :L :L :L :o :o :o

#69 в Неделя, 05 февруари 2012 08:55

защо ви е да го бутате този строеж,я обърнете внимание на СТАРИЯ СТАДИОТ където му казвахме едно време до централен плаж,ами там има доста за бутане,а пък и защо общината не си търси начина да си го върне ,превърнал се е на кучкарник и въшкарник в ЦЕНТЪРА на града,но незнам защоли никой не ебава на задръгне,ами се занимавате с едни и същи хора,,,,,,,,,,,,,,тия млади съветници от герба....гледат като теле в железница и не знаят за какво става дума :/

#68 в Събота, 04 февруари 2012 21:56

ехо №65 провери ли търговския регистър. :? :? :/

#67 в Събота, 04 февруари 2012 21:38

до №65 Абе отворко прочети какво е писал №48 и тогава коментирай и пиши.А ако си грамотен просто провери в търговския регистър какво притежава Културен център Велинград ЕАД,фирмата която иска да събори сградата. :y :y :O

#66 в Събота, 04 февруари 2012 21:31

Ае като си толко отворен и знаеш че този имот е с тежести поснти едно инфо да види и ще ти кажа евалла ,иначе и ти ставаш като махленска клюкарка.

#65 до 64 в Събота, 04 февруари 2012 21:19

№63 ти не разбрали ,че този имот е с тежести , и че не е изцяло частен(сградата е общинска), така че господата тарикати трябва да се се съобразяват с фактите , а не да им витаят бръмбари в главите. И престани да манипулираш и правиш хората на будали.

#64 в Събота, 04 февруари 2012 21:16

54 ти там ли беше когато се договориха???какви сделки кави глупости са ти в главата?Кмета няма как да забрани на един частник да прави каквото си иска в неговия имот.все едно кмета да ти щкаже утре ти да си събориш къщата.3 години плюхте общинските съветници че не гласуват кредит и спъват развитието на общината.Сега новия общински съвет гласува за кредита и почнахте защо гласува За ане ПРОТИВ.Е няма угодия на тоз народ.Все сделки все измами,все далавери ви се привиждат.Да бяхте участвали и вие за кметове и съветници да ви беше избрал народа вас.Но като не сте сега си стойте там на топло и не се правете на ибрамбашии............

#63 в Събота, 04 февруари 2012 21:01

Вие нормални ли сте бе?какви обсъждания какво чудо?Преди седмица имаше обществено обсъждане на бюджета и знаеш ли колко хора имаше на него ????? 1/ЕДИН/ човек а бюджета е 20 милиона.Ако трябва някой да се отзовава от общината първият е кмета Лебанов,за един мандат общината е на МИНУС 6 милиона или това е почти 30% от бюджета.А за културния дом.Питайте го пак Лебанов къде е бил когато са гласумали за образуването на ХОРОС ООД,къде е бил когато са вдигнали капитала и са стопили дела на общината?какво е правила неговата днешна заместничка Ася Хрисчева кто представител на общинския съвет в Хорос? Или и там има лични интереси както при болницата?Крайно време е да разберем че тази сграда е обречена и колкото по -бързо се срине толко по добре за всички.Има сграда има проблем-Няма сграда няма проблем!

#62 в Събота, 04 февруари 2012 20:53

№ 60 не ми говори общи приказки ,като комунист, ами кажи за какво тези мизерници получават заплати , та гражданите да ги съветват.Да се измитат от управата на общината, за да не ти изметат хората някой ден, като са некадърни.На такива комунистически обсъждания, които предлагаш и други подобни, сме се нагледали.На практика тези обсъждения са без резултат. Ако излезеш на протест, те бият полицаите.Няма управия в тази България 1

#61 в Събота, 04 февруари 2012 19:51

Сега конституцията била виновна. На нас май-последните 20 години се някой друг ни е виновен.Не мисля, че конституцията пречи на граждански протести, събирания, шествия и т. н. т .Просто така е по лесно. Защо всичкото това недоволство в тези коментари не го направите публично , защо не инциирате среща или някъкв вид публично обсъждане??Вярно, че и това не гарантира някакъкъв успех, но ще покаже на уважаемите "властимащи", че в този град живеят хора , а не пионки. Това което става в управлението на този град, става с наше съгласие!Според мен в момента няма нито червени ,нито каквито и да е други цветове. Всички са властимащи ,няма управляващи, няма опозиция.Всеки прави сдеки .Имаме ли ние вина ? ОООО ДА ? Ние гласуваме , ние ги избираме ? Неми се коментира повече, това са само приказки в пространството. Аман от маси, аман от празни мохабети! Поздрави на всички който редовно изразяват мението си!Това е добре , но за съжаление не е достатъчно, поне според мен!

#60 в Събота, 04 февруари 2012 19:37

Ходил съм и на сесии. Това, което са се договорили предварително различните партии и кметове- това гласуват и такива решения вземат.Не можем като граждани да обжалваме взетите решения от некадърниците.Само си хабим нервите излишно. Трябва да се промени конституцията- да може да им се прекратява предсрочно мандатите- и на кмета и на съветниците. Тогава ще има ефект да се ходи на сесии. Ръцете на хората са вързани от тая конституция и нищо не може да се направи.

#59 в Събота, 04 февруари 2012 19:19

До 57 Ха ,мислим еднакво, но защо питате мен, по тези въпроси?Идете на една сесия вие и още много длруги недоволни и питайте?Това нито,конституцията, нито закона го забранява! Все пак тези хора са избрани с нечии гласове, като не можете да ги "махнете", то поне ги накарйте да се поизпотят и да поработят малко. малко.

#58 в Събота, 04 февруари 2012 19:12

До №55 Недей да обвиняваш хората, които пишат и изразяват искреното си отношение към оялите се властници.Законотворците така са изготвили конституцията, че обикновените хора не могат да прекратяват мандата на корумпираните общински съветници и кметове. Колкото до Културния дом защо е на това дередже, това е от некадърната управа на общината -кметове и общински съветници, ръководейки я от 10 ноември, та до сега.Има възможност от европейски средства по различни програми да се завърши тая сграда. Задължение на общинските власти и на частната фирма, която изявява претенции, е да охраняват и стопанисват и поддържат сградата в подходящ вид.Защо до сега частната фирма Хорос не си е изпълнила задълженията да завърши сградата? Никъде общинска администрация не обявява проекторешенията и взетите решения след това по сайтовете, за да може гражданите да вземат решения и да дават мнения.Този кмет,общинска администрация, общинските съветници за какво получават пари, за какво са избрани, като искат съвети от гражданите? Като са некадърни и некомпетентни - да си ходят!!! :O

#57 в Събота, 04 февруари 2012 19:03

Иван Лебанов и Славчо Лупов си точат Общината с милиони - Еко-лебан се нарича Общата им фирма.През месец юни задълженията ще са над 5 000 000.Кмета "не е изтрезнял",не ходи на работа,не е свършил нищо за 2 ст.,длъжен е да пази общ.интерес - а той допуска и прави Делавера след делавера-наред е Културния дом.

#56 в Събота, 04 февруари 2012 19:00

Много Ви е лесно, да давате коментари само по сайтовете. Къде бяхте когато бившия кмет Дафов го подари този културен дом и къде бяха когато сегашните съветници взимаха решението за събарянето на сградата. Не помян протести нито при едното решение, нито при другото. А какво ще кажете за циганите и наркоманите, който живеят в тази сграда , за купищата боклуци който всички хвърлят там .Хайде да бъдем честни, дори и общински , този така наречен културен дом никога няма да се превърнне в културен център. а ако искате за в бъдеще по важни теми да се зачита и вашето мнение , то го изразявйте когато и където трябва, а не след дъжд качулка !Нали ни наричат гражданско общество!... и гласувайте с главите си ,сега вече е късно.Опитайте пак след 4 години!

#55 анонимен в Събота, 04 февруари 2012 18:41

Културния дом е СДЕЛКА между КМЕТ и Общински Съвет.Съветниците гласуваха на Кмета Заема и Бюджета,а той "с грижата на добър стопанин" трябва по тяхно Решешие да събори Общинската сграда,струваща 3,5 милиона лв.Това е ТЪРГОВИЯ С ПОЛИТИЧЕСКО ВЛИЯНИЕ-другото име на ПОЛИТИЧЕСКА КОРУПЦИЯ.Нямат съвест-Прокурора къде е...

#54 в Събота, 04 февруари 2012 18:30

Абе тая Софка Ключкова- будната съвест на града, дето вади кирливите ризи на тоя и оня, що не вземе да направи едно разследване за общинските предприятия и дружества? Нали всичко знае, всичко може, нека се захване с тоя въпрос и да извади още кирливи ризи.ха-ха-ха-ха :y

#53 в Събота, 04 февруари 2012 17:21

Вестник темпо си е частен гъзомииник на лебана , нали им плаща редовно, пък и на тях им дреме нали си отктраднаха идеалния център на града?! Това да не се доизгради К . Дом вина има Лебана от поне 10 години и братчедите от червената партия!!!

#52 в Събота, 04 февруари 2012 14:53

Р Е Ш Е Н И Е № 20 От извънредно заседание на Общински съвет – Велинград, проведено на 05.12.2011г. с протокол № 3. ОТНОСНО: Избор на представител на Общината в Общото събрание на «Хорос» ООД – Велинград. 1.Освобождава досегашния представител на Община Велинград в Общото събрание на „Хорос” ООД – Велинград – Лазар Благоев Белев, като задължава същия в срок до 20.12.2011г. да представи отчет за дейността си в дружеството за предходния мандат. 2.Упълномощава Александър Иванов Гагов с ЕГН-………………. в качеството му на представител на Общината-съдружник да представлява Община Велинград в Общото събрание на “Хорос” ООД – Велинград.

#51 QWERTY в Събота, 04 февруари 2012 10:58

Значи затова е големия зор да се бутне сградата. Да може общината да остане без нищо, а въпросното дружество да си продаде парцела или да построи хотел върху него. Щото това си е доста апетитно място баш в центъра на Велинград. Малоумните общинари толкова ли им е акъла или са толкова продажни??

#50 в Събота, 04 февруари 2012 10:31

Честно..Още не сме ясно, какво и колко точно притежава Общината не само там, но и в следните предприятия, в които Общината все още има дялово участие: «Атлетик»АД, «Велана» ООД, «Свежина» ООД, «Паркинги и гаражи» ООД, «Хорос» ООД/ което вече май е АД/,«Спорт Бееви» АД, и забележете «МБАЛ - Пазарджик» АД... И ТЕ ТАКА!!!

#49 Общински съветник в Събота, 04 февруари 2012 10:29

Уважаеми г-н кмете, уважаеми съветници, уважаеми адвокати, не е трудно да отворите търговския регистър и да видите какво притежава Културен център Велинград. Съгласно буква "В", точка II. Дългатрайни материални активи от счетоводния баланс, представен към 31.12.2008 и Чл.6 и Чл. 7 от устава на дружеството от търговския регистър, Културен център Велинград ЕАД притежава само земя!

#48 в Събота, 04 февруари 2012 09:54

Как така сградата е на Общината? Че нали дори от Общината смятат, че сградата е на фирмата? Това веднага някой трябва да им го каже! Какви са тея съветници? Да проверят веднага иначе си правят далаверата под на всички носовете...

#47 Az в Събота, 04 февруари 2012 09:37

Прочетох всички коментари и разбрах, че на много хора не им е станало ясно , че изцяло сградата "Културен дом" е общинска собственост , а не частна, както твърдят някои от пишещтите тук .За собствеността на сградата има налични документи.

#46 в Събота, 04 февруари 2012 09:04

Ася Хрисчева е зам.кмет на Лебанов,Георги Янев общинска собственост директор,Каферинова главен политически съветник,Дулев директор защитено жилище-Иван Лебанов управлява с екипа на д-р Дафов ли,спи ли ,в час ли е въобще...

#45 в Събота, 04 февруари 2012 08:35

Малко хора знаят, че всъщност Общината има дял върху самата сграда, но не и върху парцела. Затова искат да я бутнат - за да оставят общината наистина без нищо и да си правят с терена каквото пожелаят. Това е цялата далавера.

#44 в Петък, 03 февруари 2012 23:39

така и така сме на темата за"паметниците" нека кажем и нещо за плувният басейн. аз съм на 38 години и помня още като ученик във основното провеждахме там учения по гражданска защита а след това като деца сме играли там на фунийки демек преди около 25 години.в момента той си е на същото положение-ПАМЕТНИК-. май положението е подобно на това на културния паметник пардон център.подслон за наркомани и клошари.

#43 в Петък, 03 февруари 2012 23:33

:L :L :L :L :L Е**** мамата! Тея хора как може да са толкова нагли бе?!? Какъв е тоя Чолаков бе. Направо се излагат тия от общината начело с Лебанов. Не ВИ Е СРАМ БЕ СБИРЩАЙН. пОДИГРАВАТЕ СЕ С ХОРАТА! Но да знаете всичко се връща. Иначе ми е интересно дали Фидел Беев пише тука или някой се прави на него. Ако е той/Ако си ти Фиделе евала ти, че си излизаш със името. Сега малко и по темата за Културния дом. Всичко е мижи кьорчо да те лъже, няма оправия, няма надежда, няма нищо, няма и да има докато хората спят с приспивните песни на сбирщина алкохол-любители които по цял ден се шматкат и наистина ама наистина нищо не правят. НО сега малко да ви жегна - АЗ лично ще правя снимки със скрита камера на общинските работници когато ги срещам къде ли не! Другото което искам да кажа - понеже Тулешков говори за "Темпо" - ми Баев взе стадион "Атлетик" и сградата към него със същата схема като на Културния дом. Е как няма да ни пускат приказки от хиляда и една нощ в тоя деградирал вестник,с който и г.за не можеш да си избършеш. За Лебанов искам да кажа, че не мислех, че е толкова дребна душица, вместо да оправдае доверието на хората, че го избраха пак за кмет, той прави грешка след грешка, след грешка. Във тая община нищо не става от много години, за това ви съветвам, или се изнасяите по чужбина или в друг град като мене. Или се дигнете да им запари на разплутите г...ве на тия управляващи или си живейте във собствено създадената си мизерия, защото колкото те са виновни толкова и ние/вие !!!

#42 до Фидел Беев в Петък, 03 февруари 2012 23:03

Обявление от Община Велинград по проект „И аз имам семейство” Oбщина Велинград, в качеството си на партньор на Агенция за социално подпомагане, която е конкретен бенефициент по проект „И аз имам семейство” попроцедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Приеми ме”, бюджетна линия BG051РО001-5.2.11, ще осъществи подбор надвама социални работници, предоставящи услугата „Приемна грижа” в община Велинград. СПИСЪК НА ДОПУСНАТИТЕ ДО ИНТЕРВЮ КАНДИДАТИ ЗА СОЦИАЛНЕН РАБОТНИКИМЕ ОБРАЗОВАНИЕ 1. Елисавета Миланова Висше 2. Марияна Кърпачева Висше педагог. 3.Соня Софовичина Висше педагог. 4. Красимира Найденова Висше юрид. 5. Теодора Масларова Висше юридическо 6. Нина Ташева Висше педагогическо 7. Ангелина Колева Висше педагог. 8. Диана Попова Висше - журналистика 9. Мехмед Чолаков Висше иконом. 10. Али Булут Висше - икономика Интервюто с допуснатите кандидати ще се проведе на 25.01.2012г. от 10.00ч. В Малка зала на Община Велинград. Интервюто включва писмен тест с въпроси по нормативната база, мотивация за започване на работа на съответната позиция и събеседване с класиралите се от 1-во до 4-то място кандидати. Познайте кой печели конкурса???Мехмед Чолаков -баща на Муса Чолаков.Е това ако не е гавра здраве му кажи!

#41 Фидел Беев в Петък, 03 февруари 2012 21:23

А някой няма ли да каже нещо и за стадион Атлетик и подаръка за Иван Баев???

#40 в Петък, 03 февруари 2012 21:10

Не ви упреквам за решението което сте взели,напротив поздравявам ви.Защото както писах по-рано там се събират само бездомници,наркомани и тем подобна сган която утре може да навлече проблем на някой ако един от тях умре там.Но на старите дърти комуняги не им пука за това ,те си искат,като при бай Тошо даси командват и дастава каквото си поискат те.Но за съжаление комунизма си отиде още през 1989 година!

#39 в Петък, 03 февруари 2012 21:04

На 19 април по решение на Общинския съвет трябваше да се проведе среща със собствениците на “Хорос” - фирмата, която през 2003 г. направи съвместно дружество с общината за довършване на Културния дом. Конкретен повод за срещата бе фактът, че с дата 22 ноември 2005 г. “Хорос” е преобразувано от дружество с ограничена отговорност (ООД) в акционерно дружество (АД) с общ капитал 898 400 лева, разпределен в поименни акции по 100 лева. Общината обаче научи за промяната чак след като бе изтекъл срока за съдебно обжалване. Това и желанието да се чуе от инвеститорите какви са намеренията им спрямо Културния дом предизвика и насрочването на срещата. Тя се проведе при закрити врата в кабинета на кмета Ст. Дулев, като участваха председателят Н. Кехайов и зам.-председателите на Общинския съвет М. Алексиев и А. Адем, съветничката Ат. Хрисчева - представител на общината в “Хорос” и зам.-кмета Р. Ходжов. От страна на инвеститорите се явиха Йорданка Рангелова - председател на Съвета на директорите на “Хорос”, адвокат Васил Ушев и арх. П. Манолов. След срещата пресконференция дадоха Ст. Дулев и Н. Кехайов. Не знаем кои са акционерите в “Хорос” АД, каза кметът и поясни, че г-жа Рангелова не им е дала отговор на този въпрос. Капиталът на Община Велинград в дружеството засега остава 25%, въпреки че капиталът на дружеството е намален чрез изкупуване на земя. Представителят на общината е бил поканен на общото събрание, взело решение за преобразуване, но г-жа Хрисчева е изпратила становище, че не е оторизирана от Общинския съвет и не е присъствала на събранието. Неджат Кехайов съобщи, че до вторник Общинският съвет очаква да получи списък с акционерите, описание на бъдещите инвестиции, гаранции, че обектът ще запази своето предназначение, заверени счетоводен отчет и баланс на дружеството, учредителен протокол и актуален устав. Той обяви, че “Хорос” АД предлага събаряне на сградата на Културния дом, защото тя е амортизирана и построяване на хотел с магазини и конферентна част. Общината може да контролира нещата до издаване на строително разрешение и след това като собственик на съседен парцел. Ще настояваме Общинският съвет да разгледа и приеме плановото задание, като съотношението между обществената и търговската част да е 1:3, каза Н. Кехайов. В пресконференцията се включи и Димитър Пашев, собственик на ресторант “Чинарите”, който напомни решението на местния парламент ресторантът да продължи да работи до завършване на Културния дом и издаване на Акт 16. Г-н Пашев изрази обидата си, че за 12 години е вложил толкова много пари, но не му е било позволено да участва в срещата и попита кое е по-важно - обещанията или направеното. В публичното пространство витаят две идеи: да се продаде парцела на Културния дом и да се съборят “Чинарите”, а инвеститорът е тайна за общината и няма яснота какво ще се прави, каза Д. Пашев.

#38 2006 г. в Петък, 03 февруари 2012 21:04

до 34...Тъпо е, че въобще се стигна до този абсурд!!! Тъпо е, че Центр. паркинг е частен по същия начин; тъпо е, че Градския стадион е частен по същия този начин; А това, че сме гласували да се събори, може и да е тъпо, но алтернативата е да си остане такъв още 100 години!!! Така че, ако всички навремето си бяха на място-нямаше да спорим по тази тема!!! Вкарай предложение, че ще си събориш къщата и ще правиш хотел, който ще от придобивка за града /нали така пишат/---ще ти съдейства!!!

#37 Общ. съветник в Петък, 03 февруари 2012 20:58

Какво се случва в “Хорос” - дружеството, което през 2001 г. бе създадено между общината и частни инвеститори за ремонт и довършване на Културния дом? Отговор на този въпрос се чакаше от сесията на 30 март, но бе отложен за 19 април. За тази дата бе насрочена среща между представители на общината и на собствениците за изясняване на техните намерения. В срещата ще участва и юрист. Пред съветниците бе представено становище от адвокат Иван Груйкин за правните проблеми около “Хорос”. Създаденото като ООД дружество вече е АД и 3-месечният срок, в който общината е можела да обжалва това преобразуване, е изтекъл. Според адвокат Груйкин основният проблем е разминаването между решението на Общинския съвет за създаване на дружеството и подписания след това дружествен договор. В решението изрично е посочена целта на дружеството - да обезпечава ремонта, реконструкцията и експлоатацията на Културния дом. В последвалия дружествен договор такъв текст изцяло отсъства - мажоритарните собственици в дружеството могат да извършват всякакви дейности, включително разпореждане с недвижимия имот. Ремонтът на Културния дом остава само едно пожелание на Общинския съвет, но не съществува каквото и да е задължение за “Хорос” да извършва подобни дейности.

#36 в Петък, 03 февруари 2012 20:57

Общински съвет – Велинград Р Е Ш И: 1.Освобождава досегашния представител на Община Велинград в Общото събрание на „Хорос” ООД – Велинград – Атанаска Георгиева Хрисчева. 2.Упълномощава Лазар Благоев Белев с ЕГН-............. в качеството му на представител на Общината-съдружник да представлява Община Велинград в Общото събрание на “Хорос” ООД – Велинград.

#35 в Петък, 03 февруари 2012 20:55

Браво господин съветник прав си!Тъпо е!Тъпо е че всички ви обвиняват вас ане тия където докараха нещата до там.Тъпо е че общинския съвет разрешава на един собственик да си разруши собственоста която по един или друг начин е негова а целия град се пъне да го спре.Тъпо е че утре в това положение може да изпадне всеки гражданин и ако общинския съвет му откаже ще бъде рев до посиняване.Тъпо е,че главните виновници за това сега са герой-Цветан Дафов,Екатерина Каферинова,Тома Пачалов,Иван Лебанов,Ася Хрисчева.Всичко това е ужасно тъпо.Но хората не могат да го разберат.И накрая ще ти кажа защо не се прави секс на публично място-Защото всеки ще дава акъл как да го вкараш!Е това не е тъпо!

#34 до общинския съветник в Петък, 03 февруари 2012 20:47

А стига бе!Топорчев,тоя както ти каже добро утро виж къде е луната.Е за тва нямаме културен дом защото с тая работа се е занимавал Топорчев!

#33 в Петък, 03 февруари 2012 20:40

до 30.... Прочетох го. 5 пъти!!! Ами тъпо си е!!! По отношение на това "Какво направи 4 години кмета да развали сделката с Хорос??" Иначе за събарянето сме на едно мнение... :y

#32 Общински съветник в Петък, 03 февруари 2012 20:38

Малко "позабравена" информация:дата:13 юли 2003,в. "Дневник"..."Строителната компания "Хорос" ще инвестира до края на годината 800 хиляди лева в доизграждане на културния дом във Велинград. Това е първият етап от 3-годишна инвестиционна програма за сградата в центъра на града, която е замразена от 19 години на етап грубо строителство. Съвместните планове на общината и инвеститорите предвиждат да бъде изграден модерен туристически и културен комплекс с търговски център, денонощен киносалон, бинго зала, боулинг, две конферентни зали, съвременна хотелска част само с апартаменти, басейн с минерална вода и балнеоложки център. Цялата сграда ще бъде изпълнена външно от стъкло и алуминий, с отварящ се покрив за зимна и лятна градина. Строителните работи ще започнат до няколко дни. Регистрирано е съвместно дружество между общината и инвеститорите, което ще стопанисва културния дом. В дружеството местната власт участва с апортна вноска - терена с обща площ 8600 кв. м и реализирания досега строеж, в който през годините са вложени 3.5 млн. лв. Една четвърт от дяловете в съвместното дружество са собственост на общината, останалите 75 на сто държат инвеститорите, представлявани от Огнян Гложев и Веселин Грънчаров. Дружеството е във висока степен на готовност да започне строителни работи, заяви заместник-кметът на Велинград Ангел Топорчев. До дни ще бъдат уточнени финансовите ангажименти на инвеститорите за 3-годишния период, в който сградата трябва да бъде завършена. Изграждането на културния дом беше забавено заради реституционни претенции към два прилежащи терена. На заседание на общинския съвет през миналата седмица беше одобрен договор за замяна на един от прилежащите терени с друг имот, за което има постигнато споразумение с наследниците. За другия терен се водят преговори със собствениците за изместване на границите му, като се запази конфигурацията на имота. С доизграждането на културния дом ще бъде завършена изцяло централната градска част на Велинград, ще се създадат атракции и ще се привлекат още туристи, смята кметът на града Цветан Дафов. "

#31 b-52 в Петък, 03 февруари 2012 20:29

Ей,и общински съветници ли почнаха да пишат тук?Браво,ашколсун,евалла!Ама за пореден път доказваш колко са прости общинските съветници и че изобщо не четат.Прочети първо мнението и тогава давай оценки!

#30 в Петък, 03 февруари 2012 20:27

ЕАД „Културен център Велинград”!!!! Това значи, че Общината притежава вече 0 (НУЛА) процента!!! :o :L

#29 B-52 в Петък, 03 февруари 2012 20:25

до 19......Само малоумници като теб могат да говорят за разваляне на сделка!!! Какво ще направи Лебанов с неговите /на общината/ кирливи 2%???? А???? :? Общината в момента въобще няма думата...Единствено, което е в првамощията на Общината е да преотреди предназначението на парцела...Който има 98%-той решава: ливада ли, нива ли, зайчарник ли???

#28 Общински съветник в Петък, 03 февруари 2012 20:16

Ot godina na godina grada ni vse poveche i poveche zatava,nishto ne se pravi za podrastvashtata mladej i osle zashto posiagali kam narkotici i tam podobni.Za vsichko nie sme si vinovni,zashtoto sme ovce i chakame vse nikoi drug da ni opravi.A inache za kritiki sme parvi.Triabva nai-posle vsichki zaedno da se nadignem i da viknem ta da vseme nikoi da ni chue.Gospod dava ama v koshara ne vkarva.Ako ne sipomegnem sami nima koi.Ne go li razbrahte velingradchani nai-posle?

#27 1234 в Петък, 03 февруари 2012 20:13

Браво на 25!Браво!Абсолютно точно мнение!Абсолютно точни изводи !Абсолютно точни въпроси!За съжаление никога няма да получим отговор на тях!Но браво!

#26 в Петък, 03 февруари 2012 20:06

Поздравления за уважавания арх.Тулешков!Най-после някой публично да каже за какво идва реч...Има обаче и други въпроси, които гражданското общество във Велинград трябва ясно да постави.Например кои бяха представителите на Общината през този период в прословутото дружество"Хорос",същото важи и за "Атлетик";Какво е участието на г-жа Каферинова-явно или задкулисно(публични бяха топлите и отношения с ръководството на дружество"Хорос");Каква беше ролята на г-н Лебанов като общински съветник,а на г-жа Хрисчева?И разбира се какъв е интереса на сегашния зам.председател на общинския съвет Александър Гагов-говори се, че точно той е неформалния представител на сегашните собственици...Преди години се говореше и за едно разследване за източено ДДС от "Хорос".Какво става с него? Позицията на общинска администрация, публикувана във вестник "Темпо" звучи гузно и меко казано некомпетентно, а поведението на всички общински съветници от създаването на дружеството до днес е нито повече, нито по-малко престъпно.Да поискаме отговори на всички тези въпроси и да искаме да се потърси отговорност от виновните.

#25 в Петък, 03 февруари 2012 20:00

carvul.carvul.ama si napravi kashta ot komisionkata....

#24 в Петък, 03 февруари 2012 19:37

za mene e vonoven toq carvul dafon, no da kazva6 na tule6kov "arhitekt4e". dafov e ina4e marlq4, a i prirodno tap

#23 в Петък, 03 февруари 2012 19:20

Според теб не е ли виновен Цецо Дафов сега културния дом да е в частни ръце???Това не е клюка а самата чиста истина!Ако сега някой иска да прехвърли проблема от болната на здравата глава няма проблем.Нонека чуем мнението и на Цецо Дафов ако е възможно да каже защо го е подарил Културния дом!

#22 към 21 в Петък, 03 февруари 2012 19:19

nomer 20, "tova arhitekt4e" si izliza s imeto, a ti plqmpa6 kato selska klukarka

#21 в Петък, 03 февруари 2012 19:16

Не мога да разбера защо това архитектче хвали толко Цецо Дафов като именно той продаде културния дом,Той бил против събарянето и изразявал защита за Културния дом.Вие ненормални ли сте бе??Крадеца вика дръжте крадеца.Дафов прибра сигурно стотици хиляди левове по тая сделка сега да са я били върнали.Ти се изсери на метеното а чакай после някой друг да го изхвърли!

#20 в Петък, 03 февруари 2012 19:09

Абе умник,ами къде е бил кметчето Лебанов 4 годинки а???Чии го е крепил??Единствен Фидел Беев навремето се опита да развали тази сделка и общинския съвет в лицето на Каферинова,Пачалов,Лебанов,Ключкова и други знайни и незнайни войни бяха против!Сега ревете.Какво направи 4 години кмета да развали сделката с Хорос??Нищо,едно голямо нищо.И вместо вътре в тая сграда да се крия наркомани,дроги ,цигани и тем подобна измет,така или иначе в следващите 1000 години общината няма да има пари за нея ами по добре да се събори.А ако нти си толко богат може да идеш да я купиш и да си правиш каквото си поискаш!

#19 19 към 17 в Петък, 03 февруари 2012 19:02

Винаги съм казвал- хубав град, скапани негови жители! И другаде в България има подобни неща, но...като тука-никъде!Хората, живеещи в този приказен кът не заслужават това, което природата е дала! Олицетворяват най-лошите личностни и обществени качества!А може би и затова е така, защото ако беше иначе- щяхме да сме по-задружни!Темата с Културния дом го доказва! Каква простотия!!!Но...така е, като винаги избираме разни аутсайдери, крадци и мошеници да ни управляват! Дерзай, велинградчанино- "окован" от простотия и демагогия! Ти сам си дробиш супата, която сърбаш!!!

#18 в Петък, 03 февруари 2012 18:37

Абе умник, я ти престани с твоя популизъм. Архитектът е написал как - "дългогодишна програма за поетапни довършителни работи". Тази сграда да не е от вчера? Това е умишлена немърливост и безстопанственост с години. Всяка година по-малко, по-малко да се беше действало, щеше да е готова. "Дългосрочно", никой не е казал да я довършат от днеска за утре. Иначе е най-лесно да я бутнете набързо и да се облажите. Ама тук говорим за благото на народа, колкото и комунистическо да ти звучи. Смешник.

#17 до 16 в Петък, 03 февруари 2012 18:32

Стига вече популизъм с тоя културен дом!Другаря архитект ще извади ли 10-15 милиона да завърши сградата???Някой знае ли общината има задължения над 5 милона,детските градини нямата дърва и нафта,общинските служители не са получавали заплати 3-4 месеца,от къде общината да намери пари за да домърши културния дом??И тоя като е толко голям специалист "архитект" знае ли че и за самото очуждаване ще трябва дасе плати на собствениците и то пак по негови оценки само земята е 1 милон евро а сградата??От къде общината да има пари за това?Стига с тия комунистически идиилии.Бай Тошо умря,разберете го,сега е пазарна икономика която е в сериозна криза.И както е казал народа не ми давайте акъл дайте пари за да го направим та да видим колко ще извадите!

#16 в Петък, 03 февруари 2012 18:21

Освен това ако не знаеш господин Иван Лебанов преди да стане кмет беше общински съветник и то точно по това време когато са ставали тези неща,дали и той няма някакво дялово участие там ???И сега пак ГЕРБ ви виновни.Айде стига с тоя ГЕРБ че станахте смешни,ако не бяха те кой ли щеше да е виновен???Кажете нещо за кмета?

#15 в Петък, 03 февруари 2012 17:47

13 това е официална позиция на общината публикувана във вестник Темпо!Ако някой манипулира то това е общинска администрация!

#14 в Петък, 03 февруари 2012 17:45

До № 11 : Пак манипулираш! Стига прах в очите на хората!Има хиляди възможности общината да си върне културния дом, ведно със земята. Цялата схема за придобиване на културния дом и земята от частни лица е незаконна и е съпроводена с хиляди правни нарушения..Чудя и се мая защо кметът на общината не води съдебни дела за разваляне на сделката.

#13 в Петък, 03 февруари 2012 17:34

Никой не оспорва фактите изнесени от господин Тулешков.Но ситуацията е такава че в момента това е 100%частна собственост и собствениците могат да си правят каквото си поискат.Може би трпябва да се търси отговорност от Д-р Дафов,и общинските съветници които първо са гласували да се направи съвместно дружество,а след това не са гласували общината да запази своя дял.Не съм съгласен обаче всичко да се хвърля върху нови съветници които имат най-малката вина за това общината да загуби културния дом.Мисля че и господин Тома Пачалов и госпожа Екатерина Каферинова са били съветници по това време така ,че май въпросите трябва да са към тях!

#12 в Петък, 03 февруари 2012 17:29

Позицията на Общината: Община Велинград не може да определи съдбата на Културния Публикувано Tuesday, January 24 @ 09:56:33 EET от темпо Община Велинград не може да определи каква ще е съдбата на недостроената сграда на Културния дом в центъра на града, тъй като е заличена в дружеството, собственик на обекта. Според официалните данни в Търговския регистър Община Велинград не е съдружник в търговско дружество “Хорос” АД, от който факт може да се заключи, че Общината не е страна в определянето на бъдещето на сградата. Имотът е частен и решението за неговото бъдеще се определя от неговите собственици. Общинските съветници трябваше да дадат съгласието си на последната сесия за изминалата година, защото става въпрос за изменение на плана за застрояване на града. През 2003 г. след срещи с инвеститори е създадено търговското дружество “Хорос” ООД с цел да се изгради голям център за туризъм, отдих, култура и забавления. Две години по-късно дружеството е преобразувано в акционерно, в което общинското участие е 25 процента. В последствие Общината и в частност Общинският съвет като принципал, не е участвала в увеличаването на капитала на дружеството, което е довело до драстичното намаляване на процента й на участие. От друга страна бизнесмени, собственици на останалите акции, ги препродават на друга компания. През годините общината неведнъж е търсила различни варианти да завърши строежа, но на 20 декември 2011 г. пълномощникът на дружеството Деян Лазаров подава молба до Община Велинград с искане тя да бъде разрушена. Той посочва, че недовършената сграда на Културния дом е обществено опасна и с неестетичен вид за визията на центъра СПА-столицата на Балканите-Велинград. След внимателно проучване на посочените причини Община Велинград ги определя за основателни. От своя страна настоящите собственици поемат ангажимент след разрушаването на Културния дом теренът да бъде заравнен и озеленен. Така зелените площи на града, които са предпочитани места за отдих, ще се увеличат, което ще бъде от полза не само за гражданите на Велинград, но и за неговите гости.

#11 в Петък, 03 февруари 2012 17:24

колтурния дом стана като стадиона направете голям младежки дом като доиде младежта да има каде да отиде

#10 pepa в Петък, 03 февруари 2012 17:11

До#8: Остана Клептуза! "Докато котките спят, мишките играят!"

#9 mirrea в Петък, 03 февруари 2012 16:28

№ 7 сигурно и на теб ти е дошло времето или мозъкът ти е хванал мухъл!!!

#8 в Петък, 03 февруари 2012 16:23

Чудех се кога ще му дойде и на него времето.А то даже вече е минало много отдавна без да се разбере. :?

#7 elsinda в Петък, 03 февруари 2012 16:15

След общинската болница, "Културния дом", какво още има за продаване И ЗАГРАБВАНЕ от АЛЧНИТЕ? Общинарите от ГЕРБ да не гласуват като "овце".

#6 sss в Петък, 03 февруари 2012 15:47

interesno kak vsichki suvetnici sa glasuvali za subarqneto, qvno i te shte vzemat pai

#5 в Петък, 03 февруари 2012 15:43

Ало новите млади съветници от ГЕРБ(адвокат Аршинков) и ДПС...къде спите?!? Проучихте ли преди да гласувате каква собственост има Общината от Културния дом или гледате в тавана и гласувате!? Според заключение на прокуратурата, която е приключила преписката Общината притежава 25 % от земята и изцяло сградата е Общинска. За това ли ви избрахме?!?

#4 в Петък, 03 февруари 2012 15:31

Уау, браво на господина! Не го познавам, но евала! :y Такива хора ни трябват на Велинград! Защо ли схемата за превземането на Културния дом ми прилича много на тази на Пловдивския панаир? При Пловдивдския панаир държавата в крайна сметка не успя ли да си върне част от него? Аз не знаех, че Общината е изгубила тотално собственост върху сградата! Какви кметове сме си избирали и сме си избрали и сега само! Хората във Велинград трябва да покажат най-после по някакъв начин, че не са овце, защото явно за такива ни взимат. Общината трябва да намерят начин да си върнат сградата, за 10 години ако бяха събирали надлежно туристическите такси, а не и тях да източват, малко по-малко до сега щяхме да имаме работещ културен дом.

#3 Az в Петък, 03 февруари 2012 15:23

Тия от Темпо отдавна ги подозирах че са подлоги на властта и се оказа така. Само манипулират простолюдието. :n И сега какво ще стане с културния дом в крайна сметка? Лебанката не може ли да отчужди имота??

#2 в Петък, 03 февруари 2012 15:19

Така ще е, след като болшинството от общинските съветници мислят единствено за личния и партийния си интерес /не казвам всички, слава богу, че има и разумни сред тях/.Същата схема наскоро беше замислена и за общинската болница. От край време съдбите на общностите са били в ръцете на най-ерудираните, най-уважаваните и най-отговорните хора. А в милата ни България?....Хора, време е да се вземем в ръце, иначе тези, които се избраха да управляват, ще ни завлекат на дъното!

#1 в Петък, 03 февруари 2012 15:17

Изпратете коментар.

Вашето име (псевдоним):

:):Dlol  :(:<  huh  thumbdownthumbup  c

Вашият имейл:

 Екипът на Градвелин.ком си запазва правото да изтрива коментари по собствена преценка. При неточности в публикациите, моля информирайте ни по скайп или имейл.

Най-коментирани новини през последния месец:

Хоро на Орището
15 март 2017 | 23:01
 

Тази страница е защитена от Закона за авторско право и сродните му права. Никоя част от тази страница не може да бъде използвана под какъвто и да е начин без изричното, писмено съгласие на авторите.

© 2009-2010 - Gradvelin.com - Велинградска медийна и информационна агенция - Всички права запазени