Велинград e спа столицата на Балканите. Всичко за Велинград ще откриете тук - Новини и личности от Велинград, бизнес и туризъм...

Проект „Y.E.S.“ в Италия

27 април 2012, Петък | 12:50 | образование

Ученици и учители от СОУ “Васил Лесвски” гостуваха на италианското училище “Енрико Ферми

Ученици от СОУ Васил ЛевскиОт 12-ти до 21-ви  април 22-ма ученика, заедно с 4-ма учители от СОУ “Васил Лесвски” - Велинград гостуваха  на италианското училище “Енрико Ферми” - Понтедера по програма «Коменски» - проект  «Y.E.S.». Групата от  СОУ “Васил Левски” замина за София на 12-ти април и пътува със самолет до летището в Бергамо, Италия. Следобяд всички бяхме настанени в семействата на италианските си партньори, а на следващата сутрин вече започнахме с работата по проекта. Запознахме се с останалите ученици от училище “Енрико Ферми”, включени в проекта и след като бяхме разделени на групи, започна нашето градско сафари. Всеки отбор, съставен от четири италиански и четири български ученици, трябваше в рамките на 2 часа да открие няколко забележителности в гр.Понтедера и за доказателство да се снима с тях. По време на изпълнението на тази задача ние се опознавахме и се забавлявахме много.

След това трябваше да направим презентация с нашите снимки и да се състезаваме с другите отбори. Накрая имаше награди за най-добрите.Следобедът беше свободен и имахме възможност да прекараме време с италианските си приятели.

Съботата прекарахме във Флоренция. Там посетихме Galleria dell'Accademia, където е изложена статуята на Давид от Микеланджело и Галерия Уфици, където са изложени платна на Джото, Леонардо да Винчи, Ботичели, Рафаело, Микеланджело и други прочути творци. Разходихме се по един от великолепните мостове на река Арно. Също така видяхме и най-голямата катедрала във Флоренция-Санта Мария дел Фиоре. Посещението на този важен за историята град остави в нас незабравими спомени.

Следващият ден прекарахме със семействата, при които бяхме отседнали. Повечето от нас се насладиха на невероятната гледка към морето. Този ден ни помогна да се запознаем още по-добре с италианската култура

В понеделник сутринта показахме щанд, на който имаше разнообразни предмети от бита и културата на България. Италианските учители и ученици бяха наистина впечатлени, най-вече от невероятните за района писани яйца, а също и от традиционната българска мартеница. Интересът беше много голям и повечето от нещата бяха продадени.

Следобяд всички отидохме в град Пиза и се насладихме на невероятната наклонена кула и красивата църква до нея. Бяха ни възложени и няколко забавни задачи, с които да опознаем по-добре мястото, на което бяхме.

Ученици от СОУ Васил ЛевскиВъв  вторник сутринта се качихме на влака за град Ливорно, намиращ се на морето. Първо се разходихме с лодка по канал „Венеция”,който води до морето. След това посетихме най-известната крепост и  нейната кула и се насладихме на невероятната гледка от върха й. Видяхме и красивата тераса с изглед към морето, която е един от символите на града. В следобедните часове се поразходихме из града, хапвайки сладолед, а по-късно някои от нас посетиха и морски аквариум, пълен с разнообразни и интересни морски животни.

В сряда денят ни премина в училището. Сутринта правихме презентации, отговаряйки на въпроси, свързани с местата, които бяхме посетили. След това се проведе приятелски волейболен и баскетболен мач между двете училища.

В четвъртък се разходихме из природата на Тоскана. Минахме по много важен за средновековието път, който води до средновековен замък. Имахме водач, който разказваше историята на местноста много увлекателно. Всички бяхме много впечатлени от посещението ни в средновековната крепост. Въпреки че нямахме време да се качим до върха, чухме много за създателите йи с голям интерес влязохме в нея. След като свършихме с обиколката из красивите средновековни стени на малкото градче Паникале, всеки един от нас се върна при семейството, в което беше отседнал.

На следващия ден, който беше последният, с италианските ни партньори, посетихме СПА комплекс в Баньо Виньони. Беше много релаксиращо, особено след последните два изтощителни дни. Там успяхме да се сближим дори още повече с партньорите си. След като се върнахме в Понтедера имахме време да се сбогуваме със семействата.

В събота ,на 21-ви април в 5 часа сутринта тръгнахме с автобус от Понтедера, за да се качим на самолета до България и да се върнем в родния Велинград.

Пътуването ни до Италия бе едно изключително преживяване и определено ще остане в съзнанието ни за много дълго време.